Kundservice
VI HJÄLPER DIG GÄRNA!
Har du frågor om våra produkter, din order eller leverans? Ingen fråga är för stor eller liten – vår kundservice finns här för att guida dig rätt! Oavsett om du letar efter den perfekta soffan, behöver hjälp med en retur eller bara vill ha lite inredningstips, så är vårt team redo att hjälpa dig.
Hör av dig till oss via hej@inzpiration.se –
Vi ser fram emot att hjälpa dig!
Tack för att du handlar hos inZpiration.se
Innehåll som kan döljas
Leverans
Vi erbjuder alltid gratis frakt till närmaste utlämningsställe!
Baserat på storlek, vikt och antal paket som din order innehåller så kan vi erbjuda hemleverans mot en avgift.
När du väljer alternativet hemleverans levereras beställningen fram till porten eller tomtgränsen.
Så snart din beställning lämnar vårt lager så får du ett leveransmail ifrån oss med en trackinglänk där du kan spåra din order.
Observera att det tar 24 timmar innan länken blir aktiv.
När du tar emot leveransen så kommer du att få signera en leveranskvittens där du intygar att beställningen levererats i sin helhet.
Det är vid signeringen som du godkänner både skicket på emballaget vid leverans och antal levererade kollin.
Det är därför väldigt viktigt att gå igenom emballaget och kika efter eventuella skador och dubbelkolla så att det är rätt antal kollin levererade.
Finns det skador på emballaget så behöver det noteras till utlämningsstället eller chauffören innan du signerar kvittensen, detsamma gäller om det inte levererats rätt antal kollin, då behöver du dubbelkolla så att du signerar rätt antal kollin på kvittensen.
Om leveransen inte tas emot enligt bokningen returneras paketet till terminalen,
och en avgift på 499 kr för ej mottagen leverans tillkommer.
Leveranstider
- Finns er vara i lager: Skickas normalt inom 3 arbetsdagar
- Beställningsvaror: Leveranstiden specificeras i ett ungefärligt intervall
När en produkt finns i lager för leverans så skickas den ifrån lagret normalt inom tre arbetsdagar. Sedan varierar leveranstiden något beroende på vilket leveranssätt du valt.
Ombud – 3-10 vardagar
Kvällsleverans – 5-10 vardagar
Observera att vi i de flesta fall samlevererar produkter som skickas från samma lagerställe och det är då den produkten med lägst leveranstid som avgör leveranstiden för din beställning.
Avvikelser kan uppstå där produkter skickas ut från olika lagerställen, i de fallen så kommer du att få din beställning uppdelad i flera leveranser. Vill du veta vad som gäller just din order, kontakta gärna oss på kundservice!
FÖRSENING
Ibland uppstår det tyvärr förseningar. När en produkt eller leverans blir försenad så uppdaterar vi dig per mail med en ny estimerad leveranstid för din beställning.
Retur & Öppet köp
Vid köp av produkter på inzpiration.se tar du som konsument del av en lagstadgad ångerrätt (villkor gäller).
Beroende på produkten och anledningen till att du vill returnera din produkt, ordnar vi antingen en hämtning, skickar en retursedel för att ta varan till en inlämningsplats eller låter dig returnera produkten själv.
Det finns två sätt att returnera en produkt:
- Retur: Vi tar hand om din retur inom 30 dagar efter att vi mottagit din produkt. För att kunna använda den här tjänsten kommer vi att be dig ange orsaken till att du valde att returnera produkten.
- Lagstadgad ångerrätt: Du kan frånträda ditt köp med din lagstadgade ångerrätt.
För att göra det måste du informera oss inom 14 dagar efter att du mottagit din produkt. Returen måste organiseras och betalas av dig.
För att starta returprocessen, vänligen kontakta oss per email:
retur@inzpiration.se
Vi är ledsna att du vill returnera din vara och ska göra allt för att hjälpa er! <3
Reklamation
Jag har fått en defekt produkt
Vad tråkigt att höra! Maila oss följande på hej@inzpiration.se
- Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
- En tydlig beskrivning av problemet
- Bilder som visar defekten/defekterna samt en helhetsbild på produkten
- En bild på ID-etiketten som vanligtvis sitter på undersidan av produkten
- Bilder på emballaget, oavsett om det är helt eller skadat
- Adress/telefonnummer (om detta ändrats sedan du gjorde din beställning)
Hanteringstid: 2-4 dagar
Det vi behöver för att kunna hantera din reklamation är först och främst ditt ordernummer, det hittar du på din orderbekräftelse som du fick mailad till dig vid beställningstillfället.
Sedan behöver vi en beskrivning av hur problematiken uppstod, var det ursprungligt från start? Har det hänt under montering eller efter användning? Beskriv gärna så utförligt som möjligt så blir det lättare för oss att snabbt hantera ditt ärende.
Vi behöver även bilder på hela produkten samt bilder på defekten/defekterna eller en film om det bättre kan visa problematiken, ibland kan det vara svårt att fånga på bild.
De flesta av våra produkter har en ID-etikett som vi också vill ha en bild på, den sitter oftast på undersidan av produkten, till exempel under stolsitsen, under bordsskivan eller under lampfoten. Ibland kan den även sitta på baksidan av produkten om det till exempel är en byrå eller skänk. Vissa produkter hart ingen id-etikett, så hittar du inte den så kan du fortfarande skicka in din reklamation till oss.
Om det var så att defekten fanns på produkten från start, det vill säga att den fanns där när du packade upp din beställning så vill vi även ha bilder på emballagets alla sidor, bilder på inneremballaget och bilder på emballaget där skadan på produkten finns om du kan hitta vart på emballaget det är.
Så snart du mailat in all information enligt ovan så kommer vi att hantera ditt reklamationsärende. Vi kommer att bekräfta reklamationen och sedan återkommer vi allt som oftast med en lösning inom 2-4 dagar.
När vi löser en reklamation så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna.
Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser reklamationen så får du gärna skriva med det i ditt mail så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Har du valt att betala med faktura och den snart förfaller så går det såklart bra att betala den, det är ingenting som påverkar utfallet av reklamationen.
Har du fler frågor eller funderingar gällande hur du skickat in en reklamation till oss så tveka inte att höra av dig till oss!
Det har uppstått ett problem med min produkt
Vad tråkigt att höra! Maila oss följande på hej@inzpiration.se
- Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
- En tydlig beskrivning av problemet
- Bilder som visar defekten/defekterna samt en helhetsbild på produkten
- En bild på ID-etiketten som vanligtvis sitter på undersidan av produkten
- Adress/telefonnummer (om detta ändrats sedan du gjorde din beställning)
Hanteringstid: 2-4 dagar
Det vi behöver för att kunna hantera din reklamation är först och främst ditt ordernummer, det hittar du på din orderbekräftelse som du fick mailad till dig vid beställningstillfället.
Sedan behöver vi en beskrivning av hur problematiken uppstod. Beskriv gärna så utförligt som möjligt så blir det lättare för oss att snabbt hantera ditt ärende. Vad utsattes produkten för när defekten uppstod? Har problematiken uppstått över tid eller uppstod det plötsligt?
Vi behöver även bilder på hela produkten samt bilder på defekten/defekterna eller en film om det bättre kan visa problematiken, ibland kan det vara svårt att fånga på bild.
De flesta av våra produkter har en ID-etikett som vi också vill ha en bild på, den sitter oftast på undersidan av produkten, till exempel under stolsitsen, under bordsskivan eller under lampfoten. Ibland kan den även sitta på baksidan av produkten om det till exempel är en byrå eller skänk. Vissa produkter hart ingen id-etikett, så hittar du inte den så kan du fortfarande skicka in din reklamation till oss.
Så snart du mailat in all information enligt ovan så kommer vi att hantera ditt reklamationsärende. Vi kommer att bekräfta reklamationen inom 24 timmar och sedan återkommer vi allt som oftast med en lösning inom 2-4 dagar.
När vi löser en reklamation så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna. Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser reklamationen så får du gärna skriva med det i ditt mail så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Har du fler frågor eller funderingar gällande hur du skickat in en reklamation till oss så tveka inte att höra av dig till oss! Du når oss både på mail, chatt och telefon.
Skadad leverans
Vad tråkigt att höra! Maila oss följande på hej@inzpiration.se
- Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
- En tydlig beskrivning av hur leveransen gick till
- Bilder på emballagets alla sidor, oavsett om det är helt eller skadat. Samt bilder på eventuellt inneremballage
- Bilder som visar defekten/defekterna samt en helhetsbild på produkten
- Adress/telefonnummer (om detta ändrats sedan du gjorde din beställning)
Viktigt att mailet inkommer till oss inom tre dagar från mottagandet av den skadade leveransen.
Hanteringstid: 2-4 dagar
Det vi behöver för att kunna hantera din reklamation är först och främst ditt ordernummer, det hittar du på din orderbekräftelse som du fick mailad till dig vid beställningstillfället.
Sedan behöver vi en tydlig beskrivning av hur skadan uppstod. Här vill vi att du beskriver hur leveransen gick till.
Fanns skadan på paketet/paketen redan när chauffören kom med leveransen? Uppstod skadan när chauffören hanterade paketet/paketen?
Noterade du på kvittensen som du signerade att det fanns skador på emballaget innan du tog emot leveransen?
Om inte, varför? Beskriv gärna så utförligt som möjligt så blir det lättare för oss att snabbt hantera ditt ärende.
Sedan behöver vi bilder på emballaget, här vill vi ha på emballagets alla sidor, samt om möjligt när bilder på det skadade stället.
Vi vill även ha bilder på eventuellt inneremballage. Sedan vill vi ha bilder på hela produkten samt bilder på defekten/defekterna eller en film om det bättre kan visa problematiken, ibland kan det vara svårt att fånga på bild.
Så snart du mailat in all information enligt ovan så kommer vi att hantera ditt ärende. Vi kommer att återkomma med en bekräftelse på att vi börjar hantera ditt ärende redan inom 24 timmar och sedan återkommer vi allt som oftast med en lösning inom 2-4 dagar.
När vi löser ett ärende där du mottagit en skadad leverans så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna. Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den.
Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser ditt ärende så får du gärna skriva med det i ditt mail så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Har du fler frågor eller funderingar om hur du skickar in ett ärende till oss så tveka inte att höra av dig till oss!
Vad händer sen?
- Vi återkommer med en lösning till dig normalt inom 2-4 dagar
Vi kommer att bekräfta att vi tagit emot ditt mail och har sedan som mål att återkomma med en lösning till dig inom 2-4 dagar.
Har du missat att skicka med nödvändig information så går det utmärkt att komplettera med detta i efterhand, gärna om möjligt i samma mailtråd så blir det lättare för oss att hantera ärendet.
När vi löser en reklamation så kommer vi alltid i första hand erbjuda en lösning där vi avhjälper problematiken. I de fall där det är möjligt så ersätter vi med reservdelar, alternativt om vi kommer överens om ett prisavdrag för defekten/defekterna.
Skulle det vara så att produkten är obrukbar så byter vi självklart ut den. Om det är så att du redan vet hur du föredrar att vi löser reklamationen så får du gärna komplettera med den informationen i mailslingan så kan vi alltid ha det i åtanke under hanteringen och göra vårt bästa för att kunna erbjuda dig den önskade lösningen.
Skulle det mot förmodan vara så att leveransadressen som är angiven på din orderbekräftelse inte längre stämmer så är det viktigt att informera oss om detta.
Du får gärna komplettera med din nya adress eller telefonnummer i befintlig mailslinga.
Tänk på att det alltid är viktigt att spara emballaget fram tills att ditt ärende är löst om inte vi kommit överens om något annat.
Köpvillkor
Följande köpvillkor (nedan kallade Villkoren) gäller för försäljning av möbler, inredning och annan lös egendom (nedan kallade Produkterna) av JP Investment AB, 559381-4683, (nedan kallat Inzpiration), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad Kunden) och Inzpiration. Vid försäljning till konsument tillämpar Inzpiration de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning.
Beställning
Beställning sker via www.inzpiration.se
Vid beställning träffas avtal om köp först när Inzpiration bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post.
Inzpiration ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Inzpiration reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och förbehålls rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.
För att kunna göra ett köp via Inzpirations hemsida måste du acceptera Villkoren.
Genom att acceptera Villkoren förbinder du dig att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Inzpirations integritetspolicy.
Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus, förbehålls Inzpiration rätten att korrigera detta i efterhand.
Detta innebär bland annat att om en produkt i Inzpirations sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Inzpiration ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att Kunden beställt densamma enligt ovan.
Vid beställning av soffor, prydnadskuddar, gardiner, handdukar och övriga tyger rekommenderar Inzpiration att beställningen görs vid ett och samma tillfälle då olika produktioner kan ha olika nyanser av tyget på grund av färgbad.
Inzpiration kan inte garantera precis samma nyans om beställning delas upp och görs vid två olika tillfällen.
Har du vid ett tidigare tillfälle köpt en vara i tyg och vill komplettera är du välkommen att maila en bild till hej@inzpiration.se så ska vi göra vårt bästa för att få fram samma nyans.
När du bestämt dig för en möbel, mät hemma så att du verkligen får in din möbel genom dörrar och trapphus.
Du som kund är ansvarig för att säkerställa att produkterna kan levereras i sin helhet till den angivna platsen i ditt hem. Skulle det inte gå att leverera produkten står kunden för bomkörningskostanden på 499kr.
Då det är viktigt att hålla så korta leveranstider som möjligt till kund kan vi inte avbryta en order som finns i lager vid beställningstillfället.
Vi kan inte senarelägga beställningar som läggs under perioden 20/11 - 4/12.
Leverans
Inzpiration erbjuder fri frakt (hemleverans 499 kr).
Leveranstiden av din order hittar du på din orderbekräftelse.
Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera din order. Det är då varan med längst leveranstid som avgör tiden.
Vissa avvikelser kan dock förekomma och i vissa fall kan varor levereras vid olika tillfällen om de levereras från olika lager. Kontakta gärna oss på kundservice för mer information av specifikt din order.
Observera att vi inte kan garantera leverans under kvällstid eller leverans inom hela det intervallet. Det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 5-6 timmar (exempelvis kl. 08.00–12.00). Det är viktigt att du som kund håller dig hemma under hela det tidsintervall som du fått avsatt för leverans
Mindre lagerförda produkter så som sängkläder, kuddar, täcken m.m, levereras via närmsta postombud, normalt inom 3-10 arbetsdagar inom Sverige.
För både hemleverans och hämtning vid utlämningsställe är det är viktigt att du som kund angett ett svenskt mobilnummer för att kunna ta emot en avisering.
Avvikelser vid leverans
Hämtas paketet ej ut från ombud äger Inzpiration rätten att debitera kunden med 250 kr för varje ej uthämtad order.
Nekar du eller avbryter du din order efter att beställningen lämnat vårt lager så äger Inzpiration rätten att debitera kunden 499 kr.
(OBS! Vid avbruten beställning till Gotland tas en kostnad på 980 kr)
En så kallad bomkörning som innebär att du bokat in en leverans men sedan inte är på plats vid leveransen äger Inzpiration rätten att debitera kunden 499 kr.
Utebliven hemleverans innebär att du ångrar ditt köp i ett skede där din beställning redan lämnat vårt lager och är på väg/redan finns på en terminal i din stad. Inzpiration har även rätt att ta ut denna kostnad ifall kunden ej tar emot försändelsen trots upprepade försök till kontakt eller efter överenskommen leveranstid med transportbolaget.
Adressändring och kontaktuppgifter inom samma stad där ändringen inkommer efter att beställningen lämnat lagret beläggs med en administrationsavgift på 250 kr.
Adressändring och kontaktuppgifter till en annan stad (gäller vid hemleverans) där ändringen inkommer efter att beställningen lämnat lagret beläggs med en administrationsavgift/fraktavgift på 499 kronor.
Tänk på att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.
Vid leverans: Kontrollera ordern.
När ni tar emot leveransen måste ni kontrollera om förpackningen är skadad (låt inte en stressad chaufför hindra er från detta).
Eventuella skador skall noteras på transportsedeln/avin som chauffören/utlämningsstället har.
OBS! Är inte skadan noterad kan inte reklamation göras. Både uppenbara skador på emballage och dolda skador ska dokumenteras med foton, både med och utan emballage, och mailas till oss hej@inzpiration.se.
Reklamationer ej gjorda inom 3 dagar, inklusive leveransdagen, efter leverans godkännes ej.
Vid godkänd reklamation av transportskada byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast och mest ekonomiskt.
Den skadade produkten hämtas ej tillbaka utav vår transportfirma utan den behåller eller slänger du efter överenskommelse med kundtjänst.
Du som kund måste vid leveranstillfället skriva under chaufförens fraktsedel där du bekräftar att leveransen varit i sin helhet, alternativt rapporterar du eventuella skador. Skulle du mot förmodan inte vara hemma vid leveranstillfället så har du avsagt dig din reklamationsrätt.
Leveransgaranti
Vid eventuell försening kompenserar Inzpiration med maximalt 1000 kr av värdet på den eller de varor som är försenade. Kompensationen beräknas enligt följande:
7 - 11 arbetsdagar försenad: 2,5 % av produktens värde
12 - 17 arbetsdagar försenad: 5 % av produktens värde
18 eller fler arbetsdagar försenad: 7,5 % av produktens värde
Returer och ångerrätt
Hos Inpziration har du ångerrätt vilket innebär att du alltid kan returnera dina produkter inom 14 dagar efter mottagen leverans eller hämtad sändning.
Ångerrätt och öppet köp gäller ej för företagskunder.
Vi erbjuder ingen ångerrätt på produkter som köps på realisation eller till rabatterat pris.
Önskar du att returnera din order använder du dig av retursedeln som medföljer via leverans till postombud.
Vid hemleverans kontaktar du oss på kundservice (hej@inzpiration.se) så skickar vi dig en retursedel.
Returkostnaden är lägst 99 kr när returen sker via postombud.
Vid vissa postombuds sändningar så finns det undantag då även ombudspaket kommer utan retursedel, då är det bara att ni kontaktar vår kundservice så ordnar vi en returetikett.
När din retur har kommit till oss återbetalar vi motsvarande belopp/justerar din faktura, exklusive returfraktkostnaden.
Eventuell fraktkostnad vid beställningstillfället återbetalas inte. Återbetalningen sker inom 14 dagar från ankommen retur till vårt lager.
Kund måste alltid inkomma med inlämningskvitto eller kvittens från upphämtning vid hemleverans om det behövs för att styrka att retur gjorts.
Ångerblankett
Du kan använda denna blankett om du som konsument vill ångra ett avtal enligt reglerna i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).
Du som konsument har även möjlighet att ångra dig på annat sätt än med blanketten, men spara alltid underlag som visar att du har ångrat dig.
Blanketten ska sedan skickas in till oss på
hej@inzpiration.se
Sängar, möbler och inredning får returneras förutsatt att produkten inte varit monterad eller använd.
På sängar, soffor, bord och stolar får t.ex benen inte vara uppbrutna och ha varit monterade på möbeln vid en eventuell retur.
Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, detta gäller även om det finns ett originalemballage som hör till produkten. Efter granskning av returen tar Inzpiration ett beslut gällande värdeminskningen.
Alla våra bäddmadrasser, täcken och sovkuddar räknas som hygienartiklar och måste vara helt oanvända vid retur samt returneras i sin originalkartong.
Vi garanterar att alla produkter av denna typ är nya vid leverans och ej använts av någon annan kund sedan innan.
Du ansvarar själv för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Då originalförpackningen också behöver vara intakt när din vara kommit till oss så behöver du använda dig av ett ytteremballage. Sätt då fast retursedeln på ytteremballaget ej på varans originalförpackning.
Väljer du att inte använda dig av våra retursedlar vid retur övergår transportansvaret till dig som kund att anordna och betala returfrakten och säkerställa att varan kommer fram till oss. Det är rekommenderat att använda ett alternativ där du kan spåra paketet.
Vid köp av en vara som är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig så gäller inte ångerrätten.
Detta gäller även våra stenbord då dem är tillverkade i natursten som kräver kraftig emballering. Kartongen som produkten skickas i är därför förbrukad efter den har öppnats och kan inte återanvändas vid en retur.
Ångerrätt och öppet köp gäller ej för företagskunder.
Vi erbjuder ingen ångerrätt på produkter som köps på realisation eller till rabatterat pris.
Kampanjer och erbjudanden
Inzpiration kan från tid till annan erbjuda kampanjer på hemsidan som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt.
Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Inzpiration i samband med kampanjen.
Inzpiration förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer.
Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på hemsidan gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.
Reklamation
Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år.
Detta förutsätter att alla skötselråd följts och normal aktsamhet iakttagits.
Vid reklamation ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts.
Anmälan om fel på varan måste ske inom skälig tid, dvs inom 2 månader.
Vid synliga fel på varan ska anmälan göras efter att du synat dina varor direkt efter leveranstillfället så att det inte kan vara något tvivel om att skadan inte orsakades efter att du fick den.
Om reklamation upptäcks vid emottagandet måste emballage vara kvar samt produkten får inte användas.
För att vi snabbt och smidigt ska kunna hantera din reklamation så behöver vi följande underlag ifrån dig.
- Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
- En tydlig beskrivning av problemet
- Bilder på hela varan samt felaktigheten.
Reklamationen mailar du sedan in till hej@inzpiration.se
Vid godkänd reklamation byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast och mest ekonomiskt. Den skadade produkten hämtas ej tillbaka utav vår transportfirma utan den kasserar du på egen hand efter överenskommelse med kundservice.
Garanti
Inzpiration säljer sängar med garanti på ram och fjäderbrott samt garanti på motorer och ställbara sängar.
Garantilängden anges på vår hemsida i beskrivningen vid varje produkt. Inzpiration erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.
Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns på produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Inzpiration samt ansvarig leverantör.
Var god notera att vid köp av ljuskälla, med eller utan annan produkt, gäller ingen garanti.
Personuppgiftspolicy
Inzpiration ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Genom godkännande av Villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Inzpiration.se, eller Inzpiration.se samarbetspartners. Läs mer om Inzpirations Integritetspolicy.
Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.
Tvister och lagval
På dessa Villkor ska svensk rätt tillämpas.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer, arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm.
Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Inzpiration och en Kund som inte är konsument skall prövas vid Stockholms tingsrätt som första och enda instans.
Vid frågor eller funderingar om Inzpirations köp- och leveransvillkor kontaktas kundtjänst via e-post: hej@inzpiration.se
10-10-2025
Användarvillkor
Tack för att du besökt inZpiration.se
Precis som så många hemsidor så använder sig inZpiration.se av cookies
En cookie (kaka) är en liten textfil som skickas från vår sida via din webbläsare och sedan sparas på hårddisken på din dator, mobil eller surfplatta.
En kaka används för att förbättra din upplevelse när du besöker vår hemsida, till exempel för att spara lösenord och personliga inställningar, så att du inte behöver fylla i dessa nästa gång du besöker webbshoppen.
För att göra er upplevelse bättre och smidigare när ni besöker vår sida så samlar vi in dessa kakor från bla:
- Köpta produkter
- Visade produkter
- Ordervärde
- Hur kunden hamnade på webbshoppen
Integritetspolicy
Hur samlar vi in personuppgifter?
Vi samlar in personuppgifter från vår webshop : inzpiration.se
Hur använder vi personuppgifter?
Vi använder personuppgifter i följande syften:
- För att förbättra vår hemsida
- För att förbättra vår marknadsföring
- För att leverera beställningar
- För att svara på frågor
Hur skyddar vi personuppgifter?
Vi ser till att personuppgifter är skyddade hos oss på följande sätt:
- Kundkonton är lösenordsskyddade
- Endast absolut nödvändiga personuppgifter kan kommas åt av behörig personal från inZpiration.se
Hur kan du utöva dina rättigheter?
I enlighet med GDPR har du bla rätten till tillgång (för att se vilka uppgifter inZpiration.se har om dig) och rätten att få dessa raderade.
inZpiration.se kommer att på begäran radera dessa data, förutom i situationer då det inte är möjligt på grund av rättighetskonflikter eller juridisk förpliktelse.
Du kan skicka in din begäran genom att kontakta oss via :
hej@inzpiration.se
Tack för ert stöd och kakmonstret hälsar! <3